27 Eylül 2008 Cumartesi

@ Apo'dan din açıklaması...

İmralıda tutuklu bulunan bölücübaşı Abdullah Öcalan son dönemde din konusuna kafayı taktı. Daha önce de 'Şanlıurfa'ya ilahiyat fakültesi kurulmalı" diyen Öcalan, avukatlarıyla yaptığı son görüşmede kendisinin 'din düşmanı' olarak gösterilmeye çalışıldığını ancak bunun doğru olmadığını söyledi.

Gerçek müslümanlık Hz. Muhammed'in ölümüyle sona erdi

Öcalan gerçek Müslümanlığın Hz. Muhammed'in ölümü ile sona erdiğini kaydetti. Öcalan bu konuda şunları söyledi: 'Gerçek Müslümanlık Hz. Muhammed'in ölümüyle sona ermiştir. O'nun ölümünden sonra Müslümanlık iktidara alet edilmiştir. Bilindiği gibi Muaviye ile Hz. Muhammed'in torunları arasındaki mücadele bir iktidar mücadelesidir. Muaviye, Hz. Muhammed'in torunlarını öldürdü. Hz. Hasan'ın karısını da aldı. Aslında bu İslami bir mücadele değil bir iktidar mücadelesiydi. Bundan sonra artık Gerçek Müslümanlık, Ehli-beyt kalmamıştır. Ehli-beyt dönemindeki Müslümanlık yoktur. Harem kuruyorlar, kadını sömürüyorlar, bunlar kadın düşmanıdırlar, kadını çok kötü kullanıyorlar. Bunlar dinsizdirler. Benim gerçek İslamiyet'e çok büyük saygım vardır. Benim inançlı insanlara saygım sonsuzdur. Sasonlu Mele Abdullah ile çok görüştüm. Suriye'deydi, 80 yaşındaydı. Vefat etti, mezarı da ordadır. Mele Abdullah gibi Müslümanlar, gerçek müslümandırlar.'

LAİKLİK YANLIŞ YORUMLANIYOR

'Laikiz diyorlar ancak bunlar laikliği yanlış yorumluyorlar, iktidar amaçlı kullanıyorlar. Dünyadaki seküler anlamdaki laikliği kabul ediyorum. Biz de laikiz. Laiklik bağımsız düşünmektir' diyen Öcalan "İslamcı basının" kendisi hakkındaki değerlendirmelerin önemli olduğunu belirtti. Öcalan; "İslamcı basın benim hakkımda ne diyor, bu önemlidir. AKP ve Fethullah Gülen onlar. Özellikle benim dine yaklaşımım üzerinden güya değerlendiriyorlar. Çünkü ben son savunmalarımda bu konuyu özellikle Tanrı kavramını çok daha derinlikli açtım. Benim bu değerlendirmelerimden kaynaklı kendimi yarı tanrılaştırdığımı iddia ediyorlar. Bazı çevreler benimle ilgili bir site de açmışlar herhalde. Buradan bana ilişkin değerlendirmeler yapıyorlarmış. Benim din karşıtı olduğumu iddia ediyor. Bunlar doğru değil" dedi.