22 Temmuz 2009 Çarşamba

@ 21. yüzyılda batı dünyası Allah’a yöneliyor...

21. yüzyılda Batı dünyası hızla ateizm saplantısından kurtulup Allah’a yöneliyor. Dış basında sürekli ünlü politikacıların, yazarların, sanatçıların inançlı olduklarını nasıl ifade ettiklerini okuyoruz. Bu sözlerden örnekler vermek istiyorum:

MADELEINE ALBRIGHT, Eski ABD Dışişleri Bakanı:
"Geçen sene devletin internet sayfasında "Amerika'da İslam" başlıklı bir bölüm açılmasından memnuniyet duyuyorum. Bunun amacı herkesin İslam'ın Amerikan hayatındaki pozitif gücünü görmesini sağlamak..." 1

PRENS CHARLES, İngiltere Prensi:
".Kontrolden çıkan modern materyalizm çağında Batı'nın İslam dininden öğreneceği çok şey olduğunu söyleyen Prens Charles, tahrip edilen masumiyetin ve kaybolan tevhidi kainat anlayışının İslam'ın katkısıyla yeni bir boyut kazanabileceğini açıklıyordu."2

Londra'nın batısındaki ilk resmi İslami okulu ziyaret eden Prens Charles, dinin topluma kazandırdıklarının çok önemli olduğuna dikkat çekmiştir: "İslam dininin toplumumuza kazandırdığı değerleri takdir ediyor ve bundan memnunluk duyuyoruz."

Jean-Claude Van Damme, sinema oyuncusu:
Allah'a çok uzun zamandır inanıyorum. Ancak birkaç senedir Allah'ı seviyorum. Bazı insanlar bunu duymak istemiyorlar. Çok güçlü ve oldukça iyi bir şekilde geri döndüm. İyi bir insan olmak için elimden gelenin en iyisini yapacağım." Ve Van Damme aksiyon filmlerini seyredenler için bazı haberler veriyor: "dövüş sahnelerinin çoğu etki altında yapıldı." "Tüm aksiyon sahnelerini hastayken yaptım" diyor Van Damme, hap kullandığını kastederek. "Uyku haplarına bağımlı olmuştum". İyileşmesini Allah'ın yardımına ve rehabilitasyon merkezine bağlıyor...3

Jennifer Aniston, sinema oyuncusu:
"... Allah'a inanıyorum. Bizim güçlü olduğumuzu ve tüm bunları da kendi kendimize yaptığımızı sanmıyorum..."4

Kirk Douglas, sinema oyuncusu:
"Geçirdiğim felcin en önemli sonuçlarından biri Allah'a olan inancımı bir kez daha göstermiş olması. Felçten sonra fark ettim ki, konuşabilme mucizesini artık bir lütuf olarak görüyorum..."5

Denzel Washington, sinema oyuncusu:
"... Benim için önemli olan şeyler kafamda çok açık: Allah, aile... Bu sırayla... Bu Allah'ın planı, benim değil... Dünyanın bütün ağırlığını her gece yatağıma taşımak zorunda değilim. Bunun yerine duamı ediyorum ve güzelce uyuyorum..."6

"...Allah'ın elini hayatımda hissettim ve bundan hiç şüphem yok... Eşim oldukça dindar... Tüm duaları biliyor... Çocuklara da duaları öğretti ve şimdi benden daha çok dua biliyorlar!... Geçen akşam bir arkadaşımız bize yemeğe geldi ve hepimiz yemekten önce şükür duası yaptık... Çocuklar İncil'den ezbere bildikleri dört duayı okuduktan sonra..."7

Gwyneth Paltrow, sinema oyuncusu:
Ben kadere inanırım ve herşeyin olması gerektiği gibi olduğuna inanırım. Hiçbir şey kaza sonucu olmaz."8

Arnold Schwarzenegger, sinema oyuncusu:
Arnold Schwarzenegger: Ben Allah'a inanırım ve bu yüzden ... şeytana da inanırım. ... hepimiz iyiye ve kötüye inansak daha iyiye gideriz. Bu hergün başımıza gelen birşey. Aklınıza kötü düşünceler gelir. İyiyi mi seçmelisiniz yoksa kötüyü mü?

Şeytanın yapacağı hiçbir teklif beni ayartamaz. Yapacağı her teklif geçici bir zevk olacaktır. İyi ve güzel olan şeyler aynı zamanda geri de tepebilir. Bu yüzden kolay yolu seçmemelisiniz. Amacınızı belirleyip hiçbir şeyin sizi yoldan çıkarmasına izin vermemelisiniz."9

Shakira:
"Allah'a teşekkür ederim. Çünkü bu bana ALLAH'tan bir hediye..." (Latin Müzik Ödülleri Töreni Konuşması 2000)

Sinéad O'Connor:
"...Allah'a bana yardım etmesi için yalvarırdım. Ve Allah bana yardım etti, bana sesimi, içgüdülerimi ve hislerimi verdi. İçimizde olan Allah'tır."10

A.J. McLean (Back Street Boys Grubu):
A.J. McLean: "Allah... Allah'tan herşeyi isteyebilirsiniz. Eğer ailenizle konuşamıyorsanız, aileniz veya arkadaşlarınız yoksa, daima Allah'la konuşabilirsiniz. Her zaman huzuru bu şekilde bulabilirsiniz... Allah bizi birarada tuttu, bize güç verdi. Bizi daha uzun süre birarada göreceksiniz çünkü biz inançlıyız ve biz her zaman Allah'a yakın olduk."11

Müslümanlar dünyanın en hızlı büyüyen grubu... " (USA TODAY, Nüfus referans bürosu, 17 Şubat 1989, s.4A)

"İslam Kuzey Amerika'da en hızlı büyüyen din..." (TIMES MAGAZINE )

"İslam Amerika'da büyümeye devam ediyor, hiçkimse bundan şüphe etmiyor!" (CNN, 15 Aralık, 1995)

Hillary Clinton: "İslam Amerika'da en hızlı büyüyen din. Birçok insanımız için bir yol gösterici ve denge unsuru." (LOS ANGELES TIMES, 31 Mayıs 1996, s.3)

İngiltere'nin ünlü gazetesi Daily Telegraph'da 23 Aralık 1997'de yayınlanan bir makalenin başlığı şuydu: "Amerikan Anketlerinde Sonuç Allah'a Dönüş". Bu makalenin önemli bölümleri şöyledir: "Amerika, dini inançta güçlü bir dirilme yaşıyor. Son on yılda Allah'a ve mucizelerin varlığına inanan insanların yüzdesi çok fazla arttı... Sonuç olarak tüm zamanların en yoğun şiddet ve uyuşturucu bağımlılığıyla birlikte daha fazla sayıdaki insan bir sığınak olarak kiliselere dönüyor."12

Kaynak: http://www.batidunyasi.com

1 http://usinfo.state.gov/usa/islam/s122000.htm
2 Aksiyon Dergisi, 31 Nisan - 5 Mayıs 1997
3 http://mrshowbiz.go.com/news/Todays_Stories/970411/4_11_97_3vandamme.html
4 http://www.youmagazine.com/celebrities_index.html
5 http://people.aol.com/people/pprofiles/kdouglas/archives/archive1.html
6 http://dev.celebsites.com/denzelwashington/ (McCalls, Temmuz 2000 röportajı)
7 http://dev.celebsites.com/denzelwashington/ (Weekend Conversation with Denzel
Washington, 12 Aralık 1999)
8 CNBC-e televizyonu
9 http://www.sinemafanatik.com/
10 Time International Magazine, sayi. 45, 9 Kasim 1992, s. 57
11 http://www.amuznet.com/chat_ajmclean.asp
12 http://www.telegraph.co.uk