23 Mart 2008 Pazar

@ Deniz Arcak: ''Yamuk yumuk yoldan otobana çıktım !

“Öğrendim ki tasavvuf aşk sanatıymış!” diyen sanatçı Deniz Arcak'ın Mesnevi ile bütün hayatı değişmiş. Arcak, "Mutlu olmak Allah ile kurduğumuz ilişkiye bağlı" diyor ve ekliyor: Adam olmak için bir çabamız oldu. Mesnevi’nin bende yaptığı en büyük şey bu oldu. Genciz tabii asilik vardı, “Ben böyleyim kardeşim, yerse!” lisanı vardır ya. Mesnevi’yi okudukça ‘ben böyleyim’ dediğim şeylerin ne kadar feci şeyler olduğu ile yüzleşip “Ben niye böyleyim?” demeye başladım. Ve sonunda iş çözüldü, artık ben böyle olmak istemiyorum dedim. Yani sizi sizden soyan, daha doğrusu kendinize yaptığınız o saçma sapan kabuğu soymaya başlıyorsunuz. Ne kadar fena, insan kendini peygamber zannediyor! Zaman zaman diyorum ki yerin yedi kat dibine geçsem, yetmiyor daha da dibi yok mu, diyorum. Ama insanoğlu hep kötü ve iyi arasında gelir gider. Ta ki bir gün gerçeği anlayıncaya kadar bu böyledir.
Röportajın tamamını okumak için başlığa tıklayın.