18 Temmuz 2008 Cuma

@ 314 kişi?

Ülke TV'de Turgay Güler'in sunduğu Sıradışı programına katılarak, Mehmet Ali Bulut ile birlikte güncel meseleleri yorumlayan ve Ergenekon sürecinde Türkiye'yi değerlendiren Ömer Lütfi Mete program esnasında ilginç bir kurtuluş formülü önerdi ve "Bana sözünün eri, 314 tane Türk bulun ben bu ülkeyi kurtarırı merak etmeyin" dedi. Bu toplumun şu anda içinde bulunduğu keşmekeşten fazlasını hak etmediğini savunan Mete, eğer haksızlığa uğramayı, haksızlık yapmaya tercih eden 314 kişi bulabilirseniz ülke kurtulur" dedi.

İşte Mete'nin formülü ve neden 314 rakamını kullandığının izahı:

Yaşanan süreçten kurtulmayı hak edecek bir davranış geliştirmek zorunda olunduğunu savunana Mete, "Önce bir ahireti hak edelim, dünya iyi olmasa da olur. Umurumda değil. Yani bu toplum karamsar. Ne olacak yahu! Dünya 200 sene daha yaşamış 3000 sene daha yaşamış, daha kötü olmuşuz, esir olmuşuz! Eğer hakkaniyete teslim olmuş 314 insan yoksa, haksızlığa uğramayı haksızlık yapmaya tercih edecek kadar fedakâr 314 tane adam yoksa, orası bir şey beklemesin. Biz bence bunu anlatalım bu toplum şu anda yaşadığımız keşmekeşten daha iyisini haketmek için ne yapıyor acaba? Bu da gelir, bu da geçer. Bunun türküsünü yapmış bir millete bu yakışmaz, onlar hikâye bakma sen. Allah ayette "Allah bir toplumu onlar kendilerini değiştirmek istemedikleri sürece değiştirmez." diyor." şeklinde konuştu.

NEDEN 314 KİŞİ?

"Türk milleti tarih sahnesinde bilindiği andan itibaren sözünün eri olmakla maruftur" diyen Mete, sözlerini şöyle sürdürdü; "Hatta bir Türk’ten söz aldıysan başka bir teminata ihtiyacın yoktur. Sözünün eri olmak bizde var olan en önemli değerdir. Bugün bana 314 tane sözünün eri Türk bul, ben Türkiye’yi kurtarırım hiç merak etme! Tabi ki bir insanın kanından ne kadar Türk olduğunu ölçüyor değiliz. Türkler böyledir diyenlerin beyanı üzerine sözünün eri olduğunu söylüyorum. Bu coğrafya içerisinde yaşayan insanlar, Anadolu insanı sözünün eridir diyorum yani… Bana sözünün eri 314 tane adam bul, gerisin merak etme diyorum. Bu rakam Bedr savaşına 314 giden mübarek insanların sayısıdır. Bu kadar samimi, sözünün eri, haksızlık yapmaktansa haksızlığa uğramayı tercih eden insan bulabilirsek, biz yine eski günlerimize döneriz" dedi.

Mete, herkesin kendisine "ne kadar sözümün eriyim" diye sorması gerektiğini hatırlattı ve sözünün eri insan sayısı ile içine düşülen illetin bağlantısı olduğunu ifade etti.