24 Temmuz 2008 Perşembe

@ Müslümanlar zor durumda...

Güney Asya ülkelerinden Myanmar yönetiminin baskıcı tutumlarından kaçan Arakan Müslümanları açlıkla pençeleşiyor.

İHH İnsani Yardım Vakfı'nın yaptığı açıklamaya göre, Myanmar'daki cunta askeri yönetimin baskıları sebebiyle ülkelerini terk etmek zorunda kalan Arakanlı mülteciler, Bangladeş'e sığındı. Ancak, Bangladeş'in Cox's Bazaar şehrinde bulunan Teknaf kampında yaşayan 12 bin Arakanlı mülteci açlıktan ölümle karşı karşıya.

Açıklamada, Naf Nehrinin kıyısında bataklık alan üzerine hasırdan yapılan baraka kulübelerde yaşamlarını sürdürdükleir belirtilen mültecilerin yiyeceklerinin tükenmiş durumda olduğu belirtildi.

Tüm dünyada yaşanan gıda fiyatları Bangladeş'te de iki katına çıktı. Pahalılık sebebiyle hiçbir şey alamayan mülteciler, Türkiye'den yardım istediler.

İHH, bölgedeki Müslümanlardan yardım mektubunu aldığını açıklarken, mektupta "Yağ, soğan, et, sebze istemiyoruz. Sadece pirinç istiyoruz. Biz çocuklarımızın hayatını kurtarmak istiyoruz" ifadelerinin kullandığını bildirdi.

Mektupta ifade edildiğine göre, 7 bin çocuğun olduğu kampta okul ve hastane yok. Kamplar yarı bataklık bir arazi üzerine kurulmuş. Özellikle Muson yağmurları başladığı zaman mülteciler, büyük sıkıntı yaşıyor. Hiçbir geçim kaynakları olmayan mülteciler, nehirden tuttukları balıklarla ve çevreden topladıkları otlarla, yapraklarla hayatlarını sürdürmeye çalışıyor.

Birleşmiş Milletler (BM) mülteci statüsünde kabul etmediği için sınırlı sayıda yardım yapıyor. Bu kampın yanı sıra Kutupalong kampında kalan Arakanlı mülteciler de açlık ve sağlık sorunu yaşıyor.

Vakıf, bölgeden gelen yardım mektubuna yardım eli uzatacağını açıkladı. Mültecilere belli periyotlarla yardım götürüldüğünü belirten İHH, bölgeden gelen olumsuz haberler üzerine yeni bir yardım çalışması başlattı.

Arakanlı çocuklar yaprak satarak geçinmeye çalışıyor. Ancak yapraklar için alıcı bulmak imkansız gibi...

Yardımların, en kısa sürede mültecilere ulaştırılacağı ifade edildi.

Arakanlı kadınlar, evlerinde çocuklarına yedirecekleri yemeklerinin olmadığını söylüyor.

Arakan Müslümanlarının yaşadığı kamp, resimde de görüldüğü gibi bataklığın ortasına kurulmuş durumda. İnsanlar burada hayat mücadelesi veriyor.