13 Temmuz 2008 Pazar

@ Eruygur'un irtica fobisi...

Emekli Org. Eruygur, babasının “Büyük adam ol” vasiyetinden yola çıkarak Kur’an Kurslarına baskınlar düzenletmiş!

Ergenekon Terör örgütü’ne yönelik soruşturma kapsamında tutuklanan emekli Orgeneral Şener Eruygur’un, Jandarma Genel Komutanlığı döneminde Kur’an Kurslarına düzenlenen baskınları babasının vasiyeti üzerine gerçekleştirdiği belirtildi.

Jandarma Genel Komutanlığı görevinden 2004’te emekliye ayrılan Eruygur döneminde “irtica ile mücadele” adı altında birçok Kur’an Kursu’na baskın düzenlenmiş, çok sayıda vatandaş çocuk-kadın ayrılmaksızın gözaltılara muhatap edilmişti. Cami görevlileri, Kur’an Kursu görevlileri tutuklanmıştı.

TSK’dan 1993’te emekli olan Albay Güngör Başdağ, Kuleli Askeri Lisesi’nden sınıf arkadaşı olan Eruygur’un Jandarma Genel Komutanlığı döneminde Kur’an Kurslarına operasyonlar düzenlendiğini, tek amaçları dinî eğitim almak olan insanların gözaltına alındığını, bundan çok büyük rahatsızlık duyduğunu belirtirken, ilginç bir anıyı aktardı.

“Eruygur Jandarma Genel Komutanı iken Kur’an Kursu’ndaki çocukları 10’ar, 20’şer gözaltına alıyorlardı, karakola götürüyorlardı, hapse atıyorlardı. Bu açıkçası benim kanıma dokundu” diyen emekli Albay Güngör Başdağ, şöyle devam etti:

“Kanıma dokunuyordu. Kur’an Kurslarına ne diye baskınlar düzenleniyordu? Bu nasıl işti. TSK’dan emekli bir subay olarak bu konudaki tepkimi Kuleli’den beri tanıdığım Eruygur’a iletmek için, telefonla aradım. Bana ‘Böyle şeyler telefonda görüşülmez. Yanıma gel’ dedi. 2004 yılı içinde oldu bu olay. Amacım uyarmaktı. Sınıf arkadaşıyız. Tanıyor da beni. Yanına gittim, ‘Senden hiçbir ikram istemiyorum. Sadece beni dinle’ dedim. ‘Kur’an-ı Kerim’den kime ne zarar gelmiş bu ülkede. Sen şimdi buralara, buralarda Kur’an öğrenen çocuklara baskınlar düzenleterek ne kazanıyorsun?’ dedim. Eruygur önce ‘Ben de Kur-an Kursuna gittim’ diye cevap verdi. İyice kızdım. ‘Sen gitmişsin ama ters kapıdan çıkmışsın. Kaçmışsın’ dedim ben de. ‘Bence Kur’an Kursuna giden bir adam, hayatta bu yaptığını yapmaz’ dedim. Bana dedi ki; ‘Babam bana ‘büyük adam ol’ dedi. Ben büyük adam olmak için yapıyorum bunları.’ Ben de dedim ki; ‘Kur’an okuyan çocuklar bastırılarak büyük adam olunmaz. Madem orgenerallik az geliyor. Emekli olur siyasete atılır, seçilirsen Meclis’e gidersin. Başbakan bile olabilirsin. Cumhurbaşkanı da olabilirsin. Kimse de sana dur demez. İşte büyük adam böyle olunur. Böylelikle babanın vasiyetini de yerine getirmiş olursun. Kur’an Kursu basmakla adam olunmaz.’ Eruygur bu sözlerim karşısında tek kelime edemedi.”